Omkring os

IMG_20180702_195302.jpg

Anette Lauge Jørgensen er ansat som daglig leder af rideskolen og står derved også for opstaldning af både privatejede og rideskolens heste og ponyer, udover dette underviser hun en stor del af klubbens konkurrenceryttere.

Lone, Linda, Ilone, Caroline og Marie står for den øvrige undervisningen af rideskolens elever, samt pasning af hestene.

Linda leder derudover også klubbens handicapafdeling og står for alt undervisning i den sammenhæng. Klubben tilbyder ligeledes ridefysioterapi, der er en lægeordineret behandlingsform og har fysioterapeut Johanne Holk tilknyttet.

På Skjern Rideklub er der plads til alle.

Vi rummer alt fra ride fysioterapi, handicapridning, rideskole for de yngste og ældste og opstaldere både som privat og til rideskolebrug. Vi afholder flere gange årligt både rideskolestævner, regions- og distriktsstævner. Udover dette er vores private ryttere ofte aktive på de udenbys stævnepladser.

Vi har en fast tradition i vores ridelejr, som både fungerer som en træningslejr for de øvede og dem med egne heste/ponyer, og som indbyder til en masse sjov, leg og ridning for de yngre elever. Derudover står vores juniorudvalg for at afholde “Wendy-weekender”, som er en mini ridelejr for de yngste ryttere, da det kun er en weekend.

Skjern rideklub råder over to ridehaller; en stor og en lille, tre udendørs dressurbaner og en udendørs springbane. Derudover er der nem adgang til en sø, man kan bade med hesten i, og en skov tæt på med en skøn riderute.

Rideklubben er åbent for alle fra:

Man-Fre: 8.00-22.00

Lør-Søn: 8.00-20.00